insandankaynaklar

SATISTA ZAMAN YONETIMININ 10 SIRRI

In Uncategorized on 04 Ara 2009 at 15:29

Gunumuzde, bir satiscinin yasami, yapilmasi gereken bir cok seyin oldugu, beklentilerin surekli yukseldigi ve birbiriyle celisen baskilarin bulundugu, tam bir savas meydanina benzemektedir.

Saha satiscilari icin durum, her zaman boyleymis gibi gorunse de, son yillarda, satistaki baskilar her yonden artarak gelmektedir. Kitabin geri kalan kismini okumadan once, asagidaki test sorularini cevaplayarak, bu baskilarin agirligini hissedip hissetmediginizi kontrol edebilirsiniz:

1. Son yillarda, sattiginiz urun ya da hizmetlerin miktari artti mi?
2. Bu urun ya da hizmetler, daha karmasIk ve sofistike hale geldi mi?
3. Uc yil oncesine kiyasla, musterilerinizle yuzyuze gorusmeniz zorlasti mi?
4. Cep telefonundan gelen beklenmedik aramalar, gunluk duzeninizi alt ust ediyor mu?
5. Musterileriniz, artik cat kapi ugramanizdansa, randevu almanizi talep ediyor mu?
6. Ziyaret ettiginizde ya da aradiginizda, musterilerinizin de zaman baskisi altinda olduklarini fark ediyor musunuz?
7. Sirketiniz, bir kac yil oncesine gore, sizden piyasayla ilgili daha fazla bilgi toplamanizi talep ediyor mu?
8. Oncesine kiyasla, daha fazla form doldurmaniz ya da daha fazla toplantiya katilmaniz bekleniyor mu?
9. Organizasyonunuzdak i diger kisilerle, daha yakin calismaniz, hatta proje bazli ekip gorevlerinde yer almaniz bekleniyor mu?
10. Bir kac yil oncesine gore, daha cok ya da daha uzun saatler calistiginizi dusunuyor musunuz?
11. Ozel yasaminizdaki iliskilerinizde, yasadiginiz stres ve uzun calisma saatleriniz yuzunden sorunlarla karsilasiyor musunuz?
12. Kisisel performansinizla ilgili endise duyuyor musunuz?

Bu sorulardan bir tekine dahi "evet" demis olmaniz, zaman yonetimi becerilerinizi gelistirmeye odaklanmaniz icin yeterlidir. Uc taneden fazlasina "evet" dediyseniz, kirilma noktasina gelmis oldugunuzu ve herseyi bir kenara birakip, zaman yonetimi becerilerinizi gelistirmeye odaklanmanizi siddetle tavsiye ediyoruz.

Yapilan arastirmalar, en basarili satiscilarin, vazgecilmez ortak ozelliklerinin, "tutkulu zaman yoneticileri" oldugunu isaret ediyor. Zaman yonetimi konusunda "takintili" olmak, beraberinde basariyi da getiriyorsa, neden pek cok satisci, zamanini iyi yonetemiyor?

Bu sorunun cevabini uc baslikta toplayabiliriz:

1. Satiscinin gununun, tipik olmayan, her an degismeye meyilli dogasi,
2. Hareket halinde olmaya duyulan kisilik egilimi, (Satiscilar, oturup plan yapmaktansa, araclarina binip sahada dolasmayi tercih etmektedirler)
3. Musterilerden gelen, hesapta olmayan – ani talepler…

Otuz yili askin satis yasantimdaki saha deneyimlerime dayanarak, satiscinin zaman yonetiminde dikkat etmesi gereken noktalari 10 madde halinde ozetlemeye calistim.
Simdi bu maddelere tek tek deginelim:

Birinci Zaman Yonetimi Sirri : AYAGINIZI YERE SAGLAM BASIN!

Ayaginizi yere saglam basmak ne demektir:

1. Cabalariniz icin gereken enerjiyi saglayacak bir zihniyet,
2. Cabalariniza yon verecek temel bir strateji ve,
3. Cabalariniza anlam katacak bir dizi onemli deger…

sahibi olmaktir.

Cabalariniz icin gereken enerjiyi saglayacak zihniyet :

Akilli zaman yonetimi, isinizle ilgili arac veya taktiklerle baslamaz. Ya da siz bu isi yonetmeye, yeni bir PDA, laptop ya da cep telefonu ile baslayamazsiniz. Daha ziyade, kendi icinizde yeni bir zihniyet gelistirerek baslayabilirsiniz.

Tanidigim butun basarili zaman yoneticilerinin ortak noktalari, benim "daha fazlasi" diye adlandirdigim bir zihniyete sahip olmalariydi. Yasamda, bundan daha fazlasi olduguna inaniyorlardi. Yapabildiginin daha fazlasi, olabildiginin daha fazlasi olduguna… Isinizde geldiginiz yerin daha fazlasi bulunduguna. .. Daha fazla basari elde edilebilecegine. .. Daha fazla musteri, daha fazla satis ve herseyin daha fazlasina…

Bunu ac gozlulukle karistirmayin. Bu kadar basit bir kavramdan soz etmiyoruz. Daha fazlasini yapmak ve daha fazlasini elde etmekten ote; oldugumuzdan daha fazlasi olmaktan soz ediyoruz… Bu zihniyet, bizi daha fazla firsati arastirmak ve daha fazla basari elde etmeye yonlendirecektir.

Peki, bu "daha fazlasi" zihniyeti nasil elde edilir?

Bir kisim satiscilar, zaten boyle bir zihniyete sahiptir ve bu konuda sorun yasamazlar ama sahip olmayanlar icin en iyi tavsiye, zihinlerine giren dusuncelerin kontrolunu ele almalaridir. Arac kullanirken, radyo dinleyeceginize, motivasyonel ya da egitici kaset ve CDler dinleyin… Gereksiz e-postalari okumaya zaman ayiracaginiza, ilham verici ya da egitici e-bultenlere uye olun… Surekli sIkayet eden ve hata bulan kisilerle zaman gecireceginize, eglenceli, neseli ve basarili kisilerle birlikte olun. Son polisiye romanlari okuyacaginiza, basarili kisilerin biyografilerinden soz eden kitaplari okuyun.

Temel Zaman Yonetimi Stratejisi

Bir boya ustasi, sehirdeki en iyi ve en cok kazanan boyaci olmayi aklina koymus. En son spreyleme teknigine yatirim yapmis, en pratik ekipmanlari edinmis ve boya yaparken kullanacagi kaslarini guclendirmek icin de spor salonuna gitmis. Butun bunlarin yardimiyla, ilk evini 27 saatte boyamayi basarmis. Rakipleri benzer bir is icin ortalama 40 saat harcarlarken o, hemen hemen yari surede isini tamamlamis. Bir sonraki isine dogru yola cikmak icin randevu listesine bakarken fark ettigi sey, yanlis evi boyamis olduguymus.. . Inanilmaz dercede "etkin" ancak hic te "etkili" olmayan bir is yapmis…

Etkili : Dogru seyi yapmak – size en iyi sonuclari getirecek seyi yapmak

Etkin : Isi, en az zamani harcayarak gerceklestirmek

Bu ornek, satiscilarin en sIk icine dustugu hatalardan biridir. Etkin olmak konusuna o kadar odaklanirlar ki, gunlerini 1000 tane isle doldurup, bu islerin dogru isler olup olmadigini sorgulamazlar. 100 satisciya, zaman yonetimi tanimlarini sorsaniz, 80 tanesi, daha az zamanda daha fazla sey yapmaktan soz edecektir. Bu kismen dogru olsa da, satista daha fazla basariya, daha az strese ve ozel yasamdan daha fazla zevk almaya giden yol bu degildir.

Bir gune daha fazla is sIkistiran satiscilar, gunun sonunda kendilerini tamamen bitmis, tukenmis ve stres icinde bulup, neden bu kadar cok calismalarina ragmen daha fazlasini basaramadiklarini sorgularlar.

O nedenle, temel zaman yonetimi stratejisi, daha etkin olabilmek degil, daha etkili calisabilmektir. Bu da, yaptigimiz seyleri sorgulamayi ve getirisi buyuk olacak isleri onceliklendirmeyi gerektirir.

Degerlerinizi netlestirmek

Calisma hayatinizda sizin icin onemli olan degerleri korumaniz, yaptiginiz isi de anlamli hale getirecektir. Bunlarin zaten zihninizde oldugunu varsaymayin, kagida dokerek somutlasmalarina izin verin. Ozellikle celiskide kaldiginiz durumlarda, bu degerlere tutunarak, cok daha hizli ve dogru kararlar vermeniz mumkun olacaktir.

Ornegin degerleriniz arasinda durustluk var ise, size durust gelmeyen bir teklifi, karli olsa dahi kabul etmek istemeyebilirsiniz. Ya da degerleriniz arasinda "verilen sozu tutmak" oldugunda, oncelikle soz verirken daha titiz davranmaniz mumkun olabilecektir.

Sahip oldugunuz degerlere sadik olmak kadar, bunlari daha yuksek seviyelere tasimanizi da oneriyorum. Bugun size uygun gorunen bir degerin yerini, yarin daha ustun bir deger alabilir. Onemli olan, gun icinde yasaminizi ve islerinizi organize ederken, degerlerinizi dikkate alarak onceliklendirme yapmak yoluyla, yasaminizin tumunu sizin icin amlamli hale getirmektir.

Ikinci Zaman Yonetimi Sirri : YAPMADAN ONCE DUSUNUN!

Saha satiscilari icin ise yarayacagini dusundugum bir onerim var:

Zamaninizin yuzde 20’sini, kalan yuzde 80’i hakkinda dusunmeye ayirin.

Bunun anlami, her Cuma isten izin alarak, dusunmeye cekilmeniz degil, mumkun olan her firsatta planlama yapmanizdir.

Akilli zaman yoneticileri, olay ve surecleri planlayacaklari bir donguye bagli kalirlar.

• Bir – uc gunluk yillik planlama
• Bir gunluk ceyrek donem planlama
• Yarim gunluk aylik planlama
• Gunluk hazirlik
• Ziyaret oncesi hazirlik
• Ziyaret sonrasi degerlendirme

Onumuzdeki uc hafta boyunca, gunun sonunu, ertesi gun icin plan ve hazirlik yapmaya ayirin. Uc haftanin sonunda bu, aliskanlik haline gelecektir.

Ayni uygulamayi ziyaret oncesi ve ziyaret sonrasi planlama icin de deneyin. Her ziyaretten once ve sonra ayiracaginiz bir kac dakikada, su sorulari cevaplamaniz mumkun olabilecektir:

Ziyaret Oncesi Planlama:

• Neden buradayim?
• Bu ziyarette musteriye ne deger sunacagim?
• Neyi basarmak istiyorum?
• Bunu nasil yapacagim?
• Ihtiyacim olan butun malzemeler yanimda mi?

Ziyaret Sonrasi Degerlendirme:

• Neler yolunda gitti?
• Bunu basarmak icin ben ne yaptim?
• Neler kotu gitti?
• Daha iyi sonuclar elde etmek icin ben neler yapabilirdim?
• Bir dahaki sefere neleri farkli yapmaliyim?

Ucuncu Zaman Yonetimi Sirri : DOGRU DUSUNUN!

Eski bir deyise gore, "Dusunceleriniz davranislarinizi belirler. Tekrar edilen davranislar da, aliskanlik haline gelir. Aliskanliklarin butunu, karakterinizi olusturur. Ve karakteriniz, kaderinizdir. .."

O nedenle, neyi dusundugunuz cok onemlidir. Zaman yonetimi adina gereksinim duydugunuz dusunce surecleri:

• Analiz etme
• Onceliklendirme
• Planlama
• Imgeleme ve
• Yansitmak

seklindedir.

Gelecek hafta neler yapacaginiza karar vermeniz mi gerekiyor? Analiz ederek tum olasiliklarla ilgili bir taslak hazirlarsiniz. Analiz etmek, bir seyi anlamli ve yonetilebilir en kucuk parcalarina ayirmak demektir. Yapacaginiz isleri, sonuclar dilinde degil, aktiviteler dilinde yazmaniz gerekmektedir. Ornegin, teklif hazirlamak isi, aslinda varilacak sonucu ifade eder. Analiz ederken, teklifin hazirlanmasi surecinde yer alacak aktivite asamalarini da belirtmenizde fayda vardir.
Sonra bu aktiviteleri onceliklendirir, daha sonra da planlamasina gecersiniz. Planlama, oncelikleri belirlenmis aktivitelerin, ortalama sureleri ve gerceklestirmek icin gereken kaynaklarin saptanmasini takiben, belirli bir zaman dilimine dagitilmasi islevidir. Analiz edilmeden yapilan planlamada, gereken sure ya da kaynaklari goz ardi etme ihtimaliniz vardir. Onceliklendirme yapilmadan planlamaya gecilirse de, bu kez sizin icin onemli olan islerle, digerleri icin onemli olan isler arasinda dogru dengeyi kuramama riskiniz soz konusudur.

Imgeleme, hayal kurmaktan farklidir. Imgeleme, henuz yasamadiginiz bir olayi, zihninizde yasiyormuscasina canlandirmanizdir. Beyin, gozuyle gordugu ile zihniyle goruntuledigi arasinda bir ayirim yapamadigi icin, imgelenen ani yasar. Bu nedenle imgeleme, ustaca kullanildiginda, hazirlanmak adina cok guclu bir zihinsel aractir.

Imgeleme, zihninizde hazirlandiginiz durumu gormek ve o durumu zihinsel olarak yasayarak yapacaklarinizi pratik etmek amaciyla kullanilir. Bir konusma ya da gorusme oncesi imgeleme yoluyla prova yapmaniz, gorusmedeki basarinizi ve ozguveninizi onemli olcude arttiracaktir.

Yansitma ise, neyin yanlis gittigini ve bir dahaki sefere neyi farkli yapmaniz gerektigini analiz etmeniz anlamina gelmektedir. Ziyaret esnasinda olup bitenleri aklinizdan gecirerek, gorusmenin nerede sizin hedeflediginiz yonden ciktigini ve sebeplerini dusunmenizi gerektirir. Bu sekilde, bir sonraki sefere daha kontrollu davranabilirsiniz. Yansitma esnasinda, musterinizle aranizda gecen konusmayi, mumkunse kelimesi kelimesine hatirlayarak, neyi soylediginizde ya da belki sordugunuzda satisin olumlu akisinin degistigini, ya da durdugunu saptamaniz gerekmektedir. Bu, ilk asamada zor gelse dahi, her beceride oldugu gibi, yansitma surecinde de ustalik, pratikle kazanilacaktir.

Dorduncu Zaman Yonetimi Sirri : MUSTERILERINIZI VE MUSTERI ADAYLARINIZI ONCELIKLENDIRIN!

Musteri ya da musteri adaylarini onceliklendirmek, satis etkililigini en cok arttiran uygulamadir. Zamaninizi hangi musterilere yatirdiginiza dikkat etmeniz gerekir. Bir cok satisci, kendilerini yanlarinda rahat hissettikleri ve sicak iliskileri olan musterilere daha fazla zaman ayirmak egilimindedirler. Ancak bu, her zaman en iyi ya da en dogru karar degildir.

Akilli zaman yoneticileri, "soguk-kanli" is kararlari verirler. Bununla kastedilen, satis zamanimizi yanlarinda olmaktan rahatlik duydugumuz degil de, daha mantikli ve somut verilere dayali olarak, para getiren musterilere ayirmamiz gerektigidir. Bunun anlami, yalnizca yuksek potansiyele sahip musteri ve musteri adaylariyla ilgilenip, geri kalan herkesi unutmak degildir.

Genel kural olarak, zamaninizin yuzde 50’sini yuksek potensiyale sahip musterilere, yuzde 50’sini ise geri kalan herkese ayirmanizi onermekteyiz.

Yuksek potansiyeli tanimlamak

Bir cok satisci, yuksek potansiyeli tanimlamak adina sIk gorulen bir hataya duser. Potansiyeli tanimlarken, satis tarihcesini baz alir. Oysa ki, potansiyelin tarihceyle cok az bir iliskisi vardir. Bir musterinin gecmiste iyi bir musteri olmasi, gelecekte yuksek potansiyel tasidigini gostermez.
Ikinci bir yanlis kani ise, potansiyelin yalnizca satis miktari ile olculebilecegidir. 500.000 Dolarlik alisveris yapabilecek bir musteri adayi, 250.000 Dolarlik alisveris yapacak bir musteriden daha yuksek bir potansiyele sahip gelebilir. Gercek potansiyel, tek bir rakam uzerinden olculemez; iki farkli rakamin oranindan olusur:

Potansiyel = Kazanilacak paranin miktari / Harcanacak zaman miktari

Potansiyel musteri tanimi, iki ana unsurdan olusur: Olculebilen Satinalma Kapasitesi (QPC) ve Isbirligine Yatkinligi.. .

Olculebilen Satinalma Kapasitesi, musteriden dogrudan alacaginiz bilgi ya da sektorle ilgili genel gozlemlerinize dayanmaktadir.

Isbirligine Yatkinlik ise, olculmesi o kadar kolay bir kavram degildir. Musteri ya da musteri adayi, sizin belirleyeceginiz, bir dizi kritere uygunlugu acisindan degerlendirilebilir :

1. Urun ya da hizmeti kullanmaya uygunlugu,
2. Kisisel kimya,
3. Iyi yonetim,
4. Uygun satin alma felsefesi,
5. Gosterilen kisisel saygi,
6. Duzgun odeme,
7. Buyume planlari,
8. Olumlu gecmis, vb.

en sIk rastlanilan kriterler arasindadir.

Onerimiz, musterilerinizin ve musteri adaylarinizin potansiyellerini, Olculebilen Satinalma Kapasiteleri ve sizinle Isbirligi yapmaya Yatkinliklari acisindan olcerek o sekilde onceliklendirmenizd ir.

Besinci Zaman Yonetimi Sirri : AKINTININ USTUNDE KALIN!

Satiscinin tipik bir gunu, inis cikislarla doludur. Planladigi seyler gerceklesemeyebilir ve planlamadigi bir cok sey yasanabilir. O nedenle, zamanini yonetebilmesi icin, bu tip durumlarla basa cikabilecegi alti farkli strateji oneriyoruz:

1. Onceliklerinizi surekli gozden gecirin. Gun boyunca bir kac kez kendinize "Su anda yapabilecegim en etkili seyi mi yapiyorum?" diye sorun. Kacinda cevap olarak "hayir" vereceginize inanamayabilirsiniz .
2. Paraya yakin durun. Gun icinde yapmaniz gereken isleri secerken, paraya donme suresi kisa olan islere oncelik verin. Yapilacak isin, satis surecinin hangi asamasinda yer aldigina bakip, Sirkete para girisi kisa zamanda olacak isleri daha once yapin.
3. Bos zamanlarinizi dogru degerlendirin. Hesapta olmayan randevu ertelemeleri ya da iptalleri ile karsilasma riskinizi dikkate alip, yaninizda bu bos kalan zamani uretken gecirmenize yardimci olacak isler bulundurun.
4. Her zaman aninda harekete gecmeyin. Bir musteriniz herhangi bir taleple aradiginda, bunu gerceklestirmeniz gunluk planinizi bozacaksa, sorgulamadan harekete gecmek yerine, musteriye isin aciliyetini sorun ya da sizin icin uygun olan zamani berirterek, o zamanda yapmanizin bir mahsuru olup olmadigini ogrenin. Bu sizi sasirtabilir ama duyacaginiz cevap, cogunlukla isin dusundugunuz kadar acil olmadigidir. Sayet acil ise, o zaman harekete gecebilirsiniz.
5. Her firsati nitelendirin ve siniflandirin. Yeni bir musteri adayinin sizden telefonda teklif istedigini dusunelim. Ilk tepki olarak herseyi bir kenara birakip, ofise donup teklif hazirlayabilirsiniz . Ya musteri adayiniz bu teklifi, bir sonraki yilin butcesini hazirlamak amaciyla istiyor ve almak icin yaklasIk iki hafta suresi var ise? Sizden is talep eden kisilere ne amacla istediklerini ve ne zaman gerekli oldugunu sormadan harekete gecmeyin.
6. Hayir demeyi ogrenin. Sizden istenen her seyi, kendi plan ve onceliklerinizi feda ederek yerine getirmek zorunda degilsiniz. Ara sira da olsa, "hayir" demeyi ogrenmeniz gerekir.

Altinci Zaman Yonetimi Sirri : GEREKSIZ ALISKANLIKLARDAN KURTULUN!

Satiscilarin tipik olarak sahip olduklari ve bir an once kurtulmalari gereken bazi aliskanliklar sunlardir:

• Gerekli gereksiz ofise ugrayip, sahada gecirecekleri zamani azaltmak, (Yarim saatligine ofise ugrayan bir satisci, iki saatten once cikamaz)
• Surekli e-postalari kontrol edip, vakit kaybetmek, (Gunde 2 ya da 3 kez yeterli olacaktir)
• Musteriye urunleri acil oldugu icin bizzat birakmak, (Soforlu bir limuzinin maliyeti daha dusuk olabilir)
• Randevusuz ziyarette bulunmak,
• Ofistekilerle sohbet etmek,
• Gununu planlamamak,
• Sabahlari uzun gazete okumak,
• Uzun ogle yemekleri yemek,
• Sisteme guvenmeyip herseyi ikinci kez kontrol etmek,
• E-posta ile gondermek yerine, formlari Sirkete elden birakmak,
• Cep telefonuyla mesai saatlerinde ozel gorusmeler yapmak,
• Mesai saatlerinde internette gezinmek,
• Ogle yemeklerini musteriyle yemek yerine, yalniz yemek,
• Uzun kahve molalari yapmak,
• Duzensiz ve daginik olmak.

Yedinci Zaman Yonetimi Sirri : SISTEMLER YARATIN!

Akilli bir zaman yoneticisi olacaksaniz, bazi rutin isler icin, sistematik yaklasimlar gelistirip kullanmaniz gerekecektir. Bu tekrarlayan ozellikteki isler, nispeten basit isler olabilecegi gibi, isinizin daha buyuk ve onemli kisimlariyla ilgili de olabilir.

Sistematik bir yaklasimdan yarar saglayan tipik isler arasinda:

• Randevu alma,
• Her musteri ile ilgili gelismelerin takibi,
• Yeni musteri adaylari ile ilgili bilgi toplama,
• Urunlerle ilgili bilgi yonetimi,
• Rakiplerle ilgili bilgi toplama,
• Teklif hazirlama

faaliyetleri sayilabilir.

Bilginin Yonetimi:

Icinde bulundugumuz bilgi caginda, bilgi kirliligine dusmeden, kritik onemdeki bilgileri toplayip kullanabilmemiz onem tasimaktadir. Bunun icin onerdigimiz sistem, "savunmaci" yaklasimdir.

Burada soz ettigimiz, size gelen her turlu bilgiyi, hizli bir goz atis sonrasi, "yararli" ve "yararli degil" olmak uzere kategorize etmeniz, yararsiz olanlari silmeniz, yararli bulduklarinizi ise, daha sonra ikili bir baska siniflandirmaya cevirmenizdir: Ilki, "Hemen oku ve harekete gec", digeri ise "Vaktin oldugunda uzerinde calis".

Boyle bir siniflandirma ile, ozellikle e-posta uzerinden gelen mesajlari, zaman yonetiminize hizmet edecek bicimde, hizla kategorize edebilirsiniz.

Sekizinci Zaman Yonetimi Sirri : ETKILI BIR SATIS SURECINE BAGLI KALIN!

Bunu yapabilmek icin, satis surecinizin asamalarini tanimlamaniz gerekmektedir. 27 adimdan olusan satis surecleri ile karsilastiysam da, en sIk karsilasilan 6 adimli sureci orneklemek istiyorum:

1. Musteriyle uygun iliskiyi kurun
2. Musterinin gercek ihtiyaclarini ortaya cikarin
3. Urun ve hizmetlerinizi, musteri gereksimlerini karsilayacak bicimde sunun
4. Bir sonraki asama uzerinde uzlasin
5. Satisi kapatin
6. Musteri memnuniyetini gelistirin

Boyle bir sureciniz oldugunu varsayalim ve bunun zaman yonetiminize nasil bir katki saglayacagina bakalim.

Onerdigimiz sistem, bu surecin adimlarini, hazirlayacaginiz bir matrisin bir boyutuna yerlestirip, diger boyutuna ise mevcut musteri ya da musteri adaylarinizi yerlestirerek, her biriyle ilgili hangi asamada oldugunuzu, ilk bakista takip edebilmenizi saglar.

ASAMA 1 ASAMA 2 ASAMA 3 ASAMA 4 ASAMA 5 ASAMA 6
MUSTERI 1 √ √ √ √
MUSTERI 2 √ √ √
MUSTERI 3 √ √
MUSTERI 4 √ √ √

Bu ya da benzeri bir matris uygulamasiyla, baktiginiz anda satis sureclerinizin neresinde oldugunu gormeniz ve satis huninizi etkili bicimde yonetmeniz mumkun olabilecektir.

Dokuzuncu Zaman Yonetimi Sirri : YARDIMI OLACAK ILISKILER GELISTIRIN!

Size yardimci olmaktan mutluluk duyacak kisiler agi olusturma faaliyetiniz, en onemli zaman yonetimi stratejilerinizden biri olabilir. Is ortaminizda sadece gorev odakli olmayi secebilir ve digerleriyle iliski gelistirmeye zaman ayirmayabilirsiniz. Bu sizin seciminizdir. Ancak, bu sekilde davranarak, islerin yapilmasi ile ilgili elde edebileceginiz cok onemli desteklerden mahrum kalacaginizi da unutmayin.

Kimlerden yardim alabilirsiniz?

• Musteri hizmetleri temsilcileri
• Satinalma calisanlari
• Urun yoneticileri ya da pazarlama personeli
• Uretim calisanlari
• Yoneticiniz
• Esiniz
• Cocuklariniz ve aile yakinlariniz
• Distributor calisanlari
• Musterileriniz

Hangi konularda yardim alabilirsiniz?

• Yeni musteri adaylari bulmak,
• Randevu almak,
• Musterilere ve musteri adaylarina bilgi yollamak,
• Faydali raporlari farkli bicimde duzenlemek,
• Raporlari gozden gecirip onemli noktalarin altini cizmek,
• Ihale ve teklif hazirlamada kullanilacak maliyetleri ogrenmek,
• Siparislerin durumunu takip etmek,
• Dosyalama yapmak,
• Arabayi yikatmak,
• Teslimat sonrasi musterileri aratip herseyin tamam oldugunu kontrol etmek,
• Musterilere yeni urunlerle ilgili egitim verdirmek,
• Acil teslimatlari gerceklestirmek,
• Urun numunesi birakmak,
• Siparis almak.

Unutmayin, iyi bir satisci, cevresindeki herkese satis yapabilen kisidir.

Onuncu Zaman Yonetimi Sirri : DENGEDE KALIN!

Tipki bir yelkenli gibi, zamanini en etkili bicimde kullanabilmesi icin, bir satiscinin da dengede – birbiriyle celisen yasam guclerinin dinamik tansiyonunda – kalabilmesi gerekir.

Satiscinin yasamindaki yelkenler, onu hizlandiran, basarisini arttiran ve enerjisini cogaltan seylerdir.

Uc ana yelkenden soz edecek olursak, bunlar:

• Kisisel sorumluluklarini kabul etmesi,

Kendilerini surekli cevresindeki kisilerin ve olaylarin kurbani gibi goren kisiler, ne yasamlarinin ne de zamanlarinin kontrolune sahip olamazlar.

• Risk alma egilimi,

Burada, buyuk ve tehlikeli riskler almaktan degil, konfor alanimizdan cikarak, istenmeyen aliskanliklarimizi degistirmekten ve yeni aliskanliklar edinmekten soz ediyoruz.

• Aciklik tutumu,

Kendinizi gelistirmek istiyorsaniz, digerlerinin gorus ve elestirilerine acik olmaniz gerekir. Aksi takdirde, kisisel gelisim gereksinimlerinizin farkina dahi varmayabilirsiniz.

OZEL SOZLUK :

Mindset : Zihniyet
Upbeat : Neseli, eglenceli
More : Daha fazla
Effective : Etkili
Efficient : Etkin
Value : Deger
Secret : Sir
Matrix : Matris
Battle Field : Savas Meydani
Complex : KarmasIk
Sophisticated : Sofistike, gelismis
Obsessed : Tutkulu, takintili
Image : Imgelemek
Reflect : Yansitmak
Quantified Purchasing Capability : Olculebilir Satinalma Kapasitesi
Partnerability : Isbirligine Yatkinlik
Defensive : Savunmaci
Action-oriented : Hareket halinde olmaya egilimli
Value: Deger
Cold-blooded : Soguk kanli

Yorum bırakın